Animatie The Crowd

Vandaag gaat ‘ie dan echt in première: onze animatie die in 2 min 35 sec verbeeldt wat we met The Crowd willen realiseren!

Credits gaan naar Marieke van Middelkoop (@KameeriNL / www.kameeri.nl) die de animatie voor ons gemaakt heeft.

4 gedachten over “Animatie The Crowd

  1. Ik heb moeite, ook na lezing Vives, om helder te krijgen wat The Crowd nu is. Vandaar wat gedachten, die lekker kort door de bocht zijn:
    1. Het is goed als mensen enthousiast samen dingen doen.
    2. Maar is dit niet het hip verpakken van wat al jarenlang gebeurt? (LinkedIn, innovatienetwerken enz.)
    3. Kijkend naar wat namen die ik langs zag komen op Twitter: is het niet heel erg een InCrowd ipv. TheCrowd? Early adopters, OK, maar waarom daarmee starten. Hebben al een voorsprong en die moet verder uitgebreid?
    4. Ook vorige post: wat is de rol van externen in TheCrowd? Helemaal eens met het organiseren van profess. maar hoe wordt dit gezien in relatie tot adviesbureau’s e.d.
    5. Het filmpje is heel mooi

  2. Pingback: De volgende stap vol positieve energie: Join The Crowd! « Droog's

  3. Ha Roel,
    Veel dank voor je reactie! Mooie vragen…
    1. Eens.
    2. Wat mij betreft niet. Het is waar dat de drie belangrijkste waarden die The Crowd drijft autonomie, meesterschap en zingeving zijn. En dat zijn ook de waarden die actieve gebruikers op de door jouw genoemde voorbeelden drijven. Maar een verschil is dat The Crowd een groot (!) aantal activiteiten organiseert die voor deelnemers toegankelijk zijn. Een ander verschil is dat The Crowd specifiek gaat over het professionaliseren van leraren. Een ander verschil is dat The Crowd draait wat u vraagt; Power 2 The Crowd.
    3. We starten met 50 leraren die we hebben gevraagd, samen met ons, te ontdekken wat The Crowd is en hoe die werkt. Onze inschatting is dat 50 een mooi aantal is. Maar… vanaf dag 1, lees: 1 februari 2012, kan iedereen (!) zich aanmelden als deelnemer.
    4. XS 2 The Crowd betekent toegang tot alle activiteiten die The Crowd organiseert. Die activiteiten worden uiteraard gehost door ‘experts’. Dat kúnnen (externe) trainers zijn. Dat kúnnen deelnemers zijn. Er is een aantal grote verschillen met adviesbureau’s. Eén ervan is dat The Crowd niet een plaats is voor experts die je ‘uurtje-factuurtje’ inhuurt voor een training. Maar als deelnemer heb je toegang. Toegang tot The Crowd.
    5. Thanks!
    Michel

  4. Sam en Moos zitten in de trein. Zegt Sam: wist je dat je van appelpitjes slimmer wordt? Moos: o ja joh? Sam: ja echt wel. Toevallig heb ik nog wel een paar. Wil je ze niet ’s proberen voor 5 euro? Moos: ja dat is goed. Moos betaalt Sam 5 euro, steekt de pitjes in z’n mond en begint te kauwen. Na een tijdje zegt Moos: eigenlijk had ik beter zelf een kilo appels kunnen kopen. Sam: kijk, het begint al te werken!

    Er is de laatste tijd een soort idee dat docenten nodig moeten professionaliseren. Dat suggereert dat docenten kennelijk niet professioneel genoeg zijn en maar zo’n beetje aanklunzen op een manier die al geruime tijd gebruikelijk is. Als er voor zoiets dan ook nog gelden beschikbaar zijn dan kan je wel raden wat er gaat gebeuren. De mogelijkheden om je als docent te laten professionaliseren schieten als paddestoelen uit de grond. Als je met geld zwaait dan trek je allerlei vreemd volk aan.

    Een tijdje terug was er ook zoiets met ‘duurzaamheid’. Als je ergens geld voor wilt dan moet je iets met ‘duurzaamheid’ doen. De kans dat je daarmee een of andere mallotige subsidie binnen haalt is groter. Duurzaam onderwijs!? Geen idee wat het is, maar WTF.

    Het valt mij op dat er niet structureel wordt geinvesteerd in het primaire proces van het onderwijs. Er zijn wel allerlei potjes waar geld is, maar je moet onderhand wel een subsidiecoördinator in dienst nemen om daar voor in aanmerking te komen. Heel veel van die incidentele projectjes leveren meestal weinig iets op, maar het lijkt wel of er iets gebeurt.

    Mijn idee zou zijn om dat onderwijs vooral ’s t.a.v. het primaire proces op orde te brengen. Kleinere klassen, beter lesmateriaal, betere voorzieningen, voldoende gekwalificeerd personeel, passend onderwijs voor moeilijke kinderen en nog zo wat.

    Iedereen die met geld dat eigenlijk bedoeld is om het onderwijs te verbeteren een beetje gaat zitten fröbelen brengt daarmee eerder schade toe aan het onderwijs dan dat ze bijdragen aan het onderwijs. Los van de vraag of de intenties nu wel of niet goed zijn. Je kunt met de meeste nobele intenties toch hele verkeerde dingen doen.

    Je kunt wel zeggen dat ‘docenten moeten hun professionalisering in eigen hand nemen’, maar deden ze dan niet? Zijn er al niet allerlei mogelijkheden om te delen, uit te wisselen, je te laten inspireren? Moet iemand dat gaan regelen? Moet je dan ergens lid van worden? Of hoort dat misschien gewoon bij de normale uitvoering van je taak? Dat je een beetje op de hoogte bent wat er speelt? Als je zelf iets te melden hebt, waarom laat je dat dan niet weten? Zet het op Internet? Ga iets doen! Hoe moeilijk kan dat zijn?

    Kijk, het begint al te werken…:-)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s