Determine your own professional development?

Via de hashtag #edchat was een discussie rond de vraag “How much should educators be allowed to determine their own professional development?” te volgen. Een hele interessante vraag, zeker gezien de ontwikkelingen rondom The Crowd waar wij middenin zitten. Ik heb ’t net nog in onze werkruimte geschreven: de kern van The Crowd is dat de docent (weer) de regie krijgt over zijn / haar eigen professionalisering. Daniël Pink schreef erover in zijn boek Drive; als je wilt dat mensen gemotiveerd zijn, streef dan naar een ervaring van autonomie, meesterschap en zingeving. Het zijn de kernwaarden van The Crowd. En hoe dat er uit gaat zien? Dat moeten we samen gaan ontdekken.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Professionalisering door mvanast . Bookmark de permalink .

Over mvanast

Michel werkt als zelfstandig trainer / adviseur. Hij begeleidt scholen, adviseert directies en traint docenten op de thema's:
didactiek en ICT, leermiddelen(beleid)
en exacte vakken. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor diverse onderwijsbladen en -blogs en is hij initiatiefnemer van The Crowd.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s