Visual Notes

 

 

Slimmer communiceren in beeld
Het is normaal gesproken niet zo dat we iedere activiteit via ons blog promoten. Dat hoeft ook niet, want op de activiteitenpagina van The Crowd staat een up-to-date overzicht. Nu maken we graag een uitzondering, omdat we Kim Ravers, visueel schrijven en auteur van het boek ‘Visual Notes’ bereid hebben gevonden op zaterdag 2 november een training voor ons te verzorgen. Hoe gaaf is dat?! Deze activiteit is uiteraard gratis toegankelijk voor deelnemers van The Crowd. Maar we maken ditmaal graag een uitzondering voor niet-deelnemers. Dus als je geen deelnemer bent van The Crowd, dan kun je de training toch volgen. De kosten zijn in dat geval 150 euro. Hieronder een uitgebreide beschrijving van wat je die dag kunt verwachten.

VNT The Crowd Los plaatje

We worden allemaal geboren als beelddenkers, wist je dat? Als snel komt daar het taaldenken overheen. We leren praten, we leren schrijven. En we vergeten de kracht van beeld. Of we gebruiken het slechts nog ter ondersteuning, als illustratie. Ook terwijl we weten dat één beeld meer zegt dan duizend woorden. Zicht troeft alle andere zintuigen af. Dus ook als het om leren gaat. Waarom blijven we maar schrijven?

Gebruik beeldtaal in je les. Op een functionele, visuele manier verwerk je inhoud en ben je makkelijker in staat deze te communiceren. Laat zien wat je wilt vertellen door het in kernachtige beelden te zetten. Of je nu je eigen ideeën voor het voetlicht wilt brengen, een groep leidt of leerlingen hun opdrachten laat maken; beeld werkt slimmer, sneller, duidelijker en directer.
Daarbij heeft een steeds groter wordende groep leerlingen behoefte aan werken met beeld; niet alleen de visueel-ruimtelijke leerlingen maar ook de leerlingen met dyslextie, ADHD, autisme of leerlingen met een taalachterstand.

Na deze training kun je direct beeld in je lespraktijk inzetten! Het gaat niet om mooi, het gaat om duidelijk. Met behulp van een eenvoudige technieken en een scala aan oefeningen, leer je zowel jezelf, als jouw leerlingen, lesinhoud te verwerken en te communiceren met beelden.

Aan het einde van de training:

  • Weet jij hoe beelden werken in het communicatie- en informatieverwerkingsproces;
  • Weet jij wanneer én hoe je visualisatie in kunt zetten tijdens jouw werk als docent;
  • Kun je met eigen tekeningen lesinhoud of lesideeën inzichtelijk maken;
  • Kun je met simpele tekeningen jouw verhaal verduidelijken terwijl je voor een groep staat;
  • Ben je in staat visuele verwerkingsopdrachten te ontwerpen om leerlingen te leren op een heldere manier informatie te verwerken en te communiceren;
  • En ga je naar huis met een database aan eigen tekeningen, zoals metaforen, iconen en figuren en zelf ontworpen opdrachten die je direct kunt gebruiken binnen de context van jouw lessen.

Wie geeft de training?
Kim Ravers. Zij is visueel schrijver, ze is schrijft in beelden. Kim heeft een eenvoudige missie: minder kletsen, meer zeggen. Abstracte zaken maakt ze concreet door te tekenen. Zo helpt ze bedrijven en organisaties helder te communiceren, veelal ter plekke. Daarover schreef ze VISUAL NOTES, slimmer communiceren met beelden. Kim heeft een achtergrond in het kunstonderwijs en ontwikkelt momenteel InBeeld, een methodiek om in het onderwijs te werken met beelden.

Flyer:
VNT The Crowd

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized door mvanast . Bookmark de permalink .

Over mvanast

Michel werkt als zelfstandig trainer / adviseur. Hij begeleidt scholen, adviseert directies en traint docenten op de thema's:
didactiek en ICT, leermiddelen(beleid)
en exacte vakken. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor diverse onderwijsbladen en -blogs en is hij initiatiefnemer van The Crowd.

One thought on “Visual Notes

  1. Pingback: Leren, professionaliseren en ruimte | Droog's

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s